Регистрация

Съдът забрани промоцията на Шел

тук е мястото на всички теми, които не обсъждат продукти, стоки или услуги - мястото за бърборене
Правила на форума
Важно! При пускане на нова тема:
- писането на кирилица е задължително
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: Пон Апр 01, 2013 8:31 am


>Съдът забрани промоцията на Шел

Мнениеот 1kafetka » Пон Авг 26, 2013 3:58 pm

lidl_promo_home.png
lidl_promo_home.png (64.21 KiB) Прегледано 2297 пъти


Върховният административен съд забрани кампания на „Шел-България”. До тази забрана се стига след сигнали за нелоялна търговска практика.
Става въпрос за промоцията „Зареди и спести 5 лева в LIDL”.
Това потвърди Върховния административен съд (ВАС), който отхвърли жалбата на търговеца срещу произнасянето на Комисията за защита на потребителите (КЗП), че фирмата е действала некоректно в кампанията и издадената от председателя заповед за забрана на тази практика.
Фирмата умишлено не е предоставила съществена информация за правилата и условията на промоцията. В заключението се казва, че от мотото потребителите остават с впечатлението, че всеки, който зареди на бензиностанция от веригата „Шел-България” получава правото да пазарува в търговска верига LIDL с ваучер за отстъпка от 5 лева.

Но, в действителност, хората, заредили гориво, е необходимо да изпълнят още някои допълнителни действия, които отнемат време и средства, които умишлено не са упоменати в промоцията.

Наред със зареденото гориво за поне 15 лева, клиентът трябва да има и направена сметка на касата за повече от 30 лева. Едва след това той ще има правото да отговори на два въпроса. Те гласят: „Колко години отпразнува Шел на българския пазар?” и „Коя е родината на LIDL?”. При даване на правилни отговори потребителят ще получи наградата си, се казва още в решението на ВАС.


Липсата на информация за хронологията от тези задължителни действия за спечелването на обещаната отстъпка в рамките на промоцията може да повлияе на потребителя да вземе решение да зареди гориво за автомобила си именно в тази верига бензиностанции, за да се възползва от привляклата го оферта – нещо, което не би направил при липсата на тази практика.

Клиентите, които са заредили в „Шел” разбират истината за промоцията едва на касите и то, ако обърнат внимание на рекламните материали, оставени там. От рекламните табели до колонките за зареждане е посочено, че минималното заредено количество трябва да е 15 литра и стойността на покупката да е над 30 лв.
От ВАС обявиха, че търговецът няма да може да прилага тази нелоялна практика в бъдеще при своята дейност.
infoobzor.net
Хвани мармот – изяж му шоколада!

Назад към Общи приказки, чат, интересни неща

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта