Регистрация

Яйца – храна, която не натрупва мазни депа

полезни храни, здравословен начин на живот, режими на хранене, интересни факти
Правила на форума
Важно! При пускане на нова тема:
- писането на кирилица е задължително
Аватар
Мнения: 23
Регистриран на: Пон Апр 01, 2013 8:31 am


>Яйца – храна, която не натрупва мазни депа

Мнениеот 1kafetka » Пон Юли 01, 2013 10:31 am

Яйцата са една от основните ни храни, към които привикваме още от кърмаческа възраст и не случайно. Този обичан продукт, особено от мъжете, съдържа ценни хранителни вещества и е полезен не само при желание за натрупване на мускулна маса. Всъщност, яйцата са онзи необходим продукт и на жените, които често изпадат в терзания за фигурата си и желаят да отслабнат отново.

Те обаче са ценни за дамите, както и за останалите, не само заради свойството да засищат с малко количество.

В едно средно голямо яйце се съдържат около 0,24 мг, или една пета от дневната препоръчителна доза, витамин В2, познат още като рибофлавин. Той ни е есенциално необходим за получаването на енергия от консумираната храна, поддържане на кожата и привлекателен изглед на лицето.

13527_big.jpg
13527_big.jpg (16.4 KiB) Прегледано 1735 пъти


Друг витамин от същата група, който можем да осигурим на организма си с един омлет, е В12. Неговото набавяне е жизненоважно за РНК и ДНК-то ни, обмяната на мазнините и белтъчините в организма. Кобамидът е полезен, освен за кожата, и за очите, сърцето и черния дроб. Едно средно голямо яйце осигурява около 27% от дневната препоръчителна доза от витамина.

За РНК и ДНК организмът ни се нуждае и от фолиева киселина (витамин В9). Същата, която се препоръчва и изписва на бъдещи майки и жени, планиращи бременност, в превенцията срещу дефекти на невралната тръба. Витаминът също така играе важна роля при образуването на червените кръвни клетки. Количеството му в яйцата е по-скромно – около 6% от дневната препоръчителна доза, но все пак налично в добро количество.
С едно яйце си набавяме и около 15% от дневната доза витамин В5, който също участва в процеса на освобождаване на енергия от приетата храна, както и на образуването на някои хормони и холестерол.

Макар и в по-малки количества в яйцата се съдържат мастноразтворимите витамин А и D (около 5% за всеки) и витамин Е (около 2%), както и витамините В1 и В6.

Полезните хранителни вещества, както и холестеролът и мазнините, се намират в жълтъка.

Въпреки високото съдържание на холестерол, дори ежедневната консумация на яйца, не оказва влияние на стойностите му в кръвта, категорични са експерти. Само едва една трета от мазнините на жълтъка са наситени, по-големият дял са полезни мононенаситени и полиненаситени мастни киселини. Холестеролът е около 186 мг.

Общото количество на мазнините в яйцето достига 4,8 г, докато белтъчините са около 6,3, а въглехидрати почти липсват – те са под 1 г.

Едно яйце има 72 ккал, като само жълтъкът е 55 ккал. Обикновено са необходими само две яйца, за да се почувстваме заситени, което и го прави подходящ продукт при режим за редуциране на теглото.

източник: puls.bg
Хвани мармот – изяж му шоколада!

Аватар
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Окт 20, 2014 8:36 am

Re: Яйца – храна, която не натрупва мазни депа

Мнениеот Sunshine » Пон Окт 20, 2014 8:59 am

Полезна информация. Аз много обичам яйца и знам много варианти за похапване. Любима ми е една салата с майонеза, счукан чесън и малко кисело мляко... а и яйцата се нарязват на ситно. Могат да се добавят и кисели краставички. Да ви е сладко

Назад към Здраве, полезни съвети, храна

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта